Thursday, December 6, 2012

PROGRAM PRESTASI DIRI JANUARI 2013



"Hari ini ramai dikalangan orang di luar sana tercari-cari program yang boleh mengurangkan keciciran prestasi diri sehinggakan ada dari kalangan mereka membuat pelaburan "puluhan ribu ringgit" bagi menghadiri pelatihan pembangunan insan demi memastikan diri mereka tidak ketinggalan dalam arus pembangunan modal insan abad kini. Dan melalui PROGRAM PRESTASI DIRI (JANUARI 2013), bakal MEMBONGKAR RAHSIA bagaimana ANDA boleh MENEROBOS KEHEBATAN DIRI bersama PAKAR-PAKAR PENGEMBANGAN DIRI PERIBADI NLP &HIPNOTERAPI anda secara MUDAH, RILEKS dan SANTAI dan akhirnya anda dapati bahawa diri anda mengalami "PERBEZAAN yang MEMBEZAKAN" antara diri anda dengan insan lain setelah keluar dari bengkel ini. Kerana apa ? Kerana anda sendiri yang mahukan PERBEZAAN itu dari MINDA-TUBUH-EMOSI & TINDAKAN anda mulai SEKARANG !

"Pihak kami tidak mahu anda mengetahui akan MANFAAT di sebalik BENGKEL ini kerana ANDA sendiri yang MAHU MENGETAHUINYA melalui LINK ini :-

Apakah Itu NLP ?

Power Presentation Skills Using 4 MATE -NLP ( 80 % PRAKTIKAL)

Certificate Managing Emotional Stress (MES) : 80% PRAKTIKAL
(Peserta Berlatih Bagaimana Menggunakan Teknik MES Dalam Urus Emotional Stress)
Justifikasi Bengkel Certificate Managing Emotional Stress(MES) Diadakan :

" ALAMI SENDIRI APA YANG DIPELAJARI DALAM BENGKEL INI SEBAB KAMI PERCAYA ANDA BOLEH ALAMINYA SECARA MUDAH DENGAN SEKALI PELABURAN SAHAJA."

DAFTAR SEKARANG ! TEMPAT TERHAD !

HOTLINE :
019-2044036 (Mr Mus)
019-3897580 (Mr Khaeril)
Emel :
kurtman20@yahoo.com

Saturday, November 10, 2012

PROGRAM CERTIFICATE NLP FOR SELF DEVELOPMENT (PROMOSI AKHIR TAHUN 2012)





KLIK LINK INI : http://www.youtube.com/watch?v=Q1xaZCd0nc8

PROGRAM ESKLUSIF CUTI SEKOLAH 2012 ! 

SESI 1 : KELAS DEWASA
(21-23/12/2012)

SESI 2 : KELAS UNTUK PELAJAR (FORM 4,5,6 & IPT)
(24-26/12/2012)
TEMPAT ADALAH TERHAD ! DAFTAR SEKARANG !
CALL HOTLINE :
019-2044036 (Mr Mustaqiim Asmuji)
019-3897580 (Mr Khaeril Anuar Darus)

FAST ACTION, FAST RESULT !
SALAM SUKSES, KAYA DAN BERKAYA.
BERTINDAK SEGERA !

From :
MOHD MUSTAQIIM B. ASMUJI
NLP Clinical Office
(Pakar Mekanik Minda )
(Kolumnis Majalah Solusi Ruangan Taakul)
(Pengarah Urusan Smart Excel Consultant)
(Certified NLP Master Practitioner NFNLP-USA)
(Cetified NLP-NS, ISNS, Clorado)
(Certified NLP For Teachers Practitioner ANLPM)
(Certified Language And Behavior (LAB) Profile Practitioner SS.Canada)
(Certificate in Counseling Skills, KUIScell)
Tel : 019-2044036
Emel : kurtman20@yahoo.com
FB : Mohd Mustaqiim Nlp
LIKE : SEMINAR SUPER TEACHERS WITH NLP

Monday, October 15, 2012

SEMINAR "SUPER TEACHERS WITH NLP (CERTIFIED NLP 4 TEACHERS PRACTITIONER) BULAN 11/2012




Pastinya anda "tertanya-tanya" apakah dengan hanya SEKALI PELABURAN ini, anda berupaya MENGURANGKAN KECICIRAN PRESTASI P&P dalam kelas anda ?

Apakah anda sudah "benar-benar" MENGUASAI "MINDA & KELAKUAN" pelajar anda saat mereka belajar ?

Apakah anda mengetahui melalui CERTIFIED NLP 4 TEACHERS PRACTITIONER ini memberikan suatu "ALAT' yang RAHSIA & BERKUASA pada anda selaku "GURU AJAIB" di dalam mempengaruhi MINDA-TUBUH-EMOSI dan KELAKUAN pelajar anda ? 

Jika jawapan pada persoalan diatas adalah BENAR-BENAR membuatkan anda ingin tahu selanjutnya, klik LINK dibawah INI :-





TARIKH : 22 - 23 /11/2012 
HARI : KHAMIS &JUMAAT
MASA : 09.00AM-05.00PM
TEMPAT : 
 Pusat latihan Smart Excel Consultant,
No.2-1A, Jalan Tib 1/1, Pusat Niaga Batu Caves, 68100
Gombak, Selangor
TENAGA PENGAJAR :
MR KHAERIL ANUAR DARUS, CERTIFIED LICENSED NLP 4 TEACHERS ,
 AKADEMI NLP MALAYSIA.

NILAI PEMBELAJARAN :
RM 800 
(WORKBOOK NLP 4 TEACHERS, BUKU NLP UNTUK GURU, TENAGA PENGAJAR & SIJIL CERTIFIED NLP 4 TEACHERS AKADEMI NLP MALAYSIA)
PROMOSI :
Hanya RM 599
*Makan minum & penginapan dibawah tanggungan peserta.

DAFTAR SEGERA ! TEMPAT TERHAD !
HOTLINE :
019-2044036 (MR MUSTAQIIM, EVENT ORGANIZER)
019-3897580 ( MR KHAERIL ANUAR , JURULATIH NLP AKADEMI NLP MALAYSIA)

Sunday, September 16, 2012

MINI WORKSHOP "POWERFUL SECRETS OF PUBLIC SPEAKING-NLP"-(DITANGGUH).

 
“Saya membina kerjaya jualan saya dari ‘zero’untuk menjadi pakar motivasi yang terbaik di dunia dengan menggunakan NLP.”
(Anthony Robbins, Pakar Motivasi # 1 Dunia)


* Anda SUKAR untuk melakukan PENGUCAPAN AWAM di hadapan KHALAYAK RAMAI ?
* Lutut anda MENGELETAR bila "BERUCAP" & "BERKOMUNIKASI" dengan audien anda ?
* FOBIA dengan "PENGUCAPAN AWAM" ?
* Mahu jadi PENGUCAP "BERPENGARUH" seperti Obama, Tun Dr Mahathir, Ust Azhar Idrus, Ustz Dato' Siti Norbahyah ?


Mini Workshop " PUBLIC SPEAKINGPROFESSIONAL TALK & POWER PRESENTATION" ada JAWAPANnya ! 

“Terima kasih kepada Mr K, Mr Mus, Mr Elyas, telah membuka hijab ini (komunikasi) kepada saya untuk melakukan sepertimana yang saya impikan.”
(Puan Azira Md Yusof ,Pensyarah Politeknik Kedah)





Saya dapati sangat bangga dengan diri saya yang sudah berubah dari kurang berkeyakinan diri kepada lebih berketerampilan diri.”
                                      (Mohd Fadzli Abdul Rahim, Putrajaya) 





Tarikh : 
6 & 7 / 10 / 2012 (Sabtu & Ahad)
Masa :
 09.00am – 05.00pm
     
Tempat  : 
Pusat Latihan E-Class Training Center,
No.20A, Jalan Sri Putra 1/2 , Bandar Sri Putra, 43600 Kajang, Selangor Darul Ehsan 
(Area ke Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) - Menghadap ke tol bukit mahkota


Yuran Pembelajaran: 
RM 499*nota, tenaga pengajar &sijil pembelajaran
(Makan minum & penginapan di bawah tanggungan peserta)

KELAS KECIL & NILAI HEBAT ! TEMPAT ADALAH TERHAD !
6 orang TERAWAL MENDAFTAR akan BEROLEH “DISKAUN” 
PEMBELAJARAN  !

HUBUNGI, EN SYAKIRIN 019 – 2115719 
(EVENT ORGANIZER)
www.nlp4selfdevelopment.webs.com
www.mus-mindasukses.blogspot.com

Klik disini :

video 

Wednesday, September 5, 2012

Kaedah Terapi Diri "META YES, META NO & META STOP"

Berdasarkan pada pengalaman NLPer ketika mengendalikan kesakitan "minda" seorang pelajar
yang baru masuk di salah sebuah universiti tempatan.
(04/09/2012-Selasa, jam 09.30 mlm)

Kaedah Terapi Meta "Stop".

1- Kenal pasti "corak bahasa yang klien gunakan". Contoh, Saya asyik terfikir benda-benda yang tak elok. Terlintas nak bunuh diri. Nak maki orang dan macam-macam lagi.

2- Bila klien dah kata dalam 'corak bahasa' tersebut, anda perlu "talk" dengan kuat kearah klien sambil cakap "STOP" dan mohon klien ikut dan cakap "STOP" sekuat mungkin. Ulangi perkataan "STOP"
 sebanyak mungkin hingga semua deria klien dapat rasa apa yang dikata. (*Jika dilakukan bersungguh-sungguh, ada klien yang boleh pengsan, rebah dan mengeluarkan air matanya). Menandakan dia menghayati apa yang dikata.

3- Setelah klien benar-benar berada dalam keadaan "trance" dan mengikut perkataan yang disebut, "STOP ! STOP! STOP!", mohon klie buka mata dan lihat dengan CARA BARU apa yang terjadi pada dirinya. Hanya dia yang tahu. PASTI AKAN MELIHAT SESUATU DENGAN CARA BARU ! Selamat beramal ! -Coretan pattern NLP yang Mohd mustaqiimnlp gunakan pada malam semalam (04/09/2012) kepada seorang pelajar yang hidap kesakitan "minda". Alhamdulillah, ada "perubahan"nya. 


Yang "kelakar" nya pada akhir sesi "pelajar" ni boleh kata "KENAPA TAK CAKAP AWAL-AWAL TADI".


Saya pun ketawa bersama beliau serta ibu dan abangnya, "geleng" kepala.


Selamat Beramal !


MOHD MUSTAQIIM B. ASMUJI
(Pengamal Bertauliah NLP NFNLP-USA)
(Pengamal Bertauliah Neuro Semantic ISNS-USA)
Founder : www.nlpclinic.blogspot.com
Emel : kurtman20@yahoo.com 

Sunday, August 12, 2012

KUASA SUKSES DIRI 2 (UBAH SUDUT PANDANG)

Hai ! Hai ! Hai ! Bagaimana dengan "minda" anda saat ini. Semoga sukses, kaya dan bahagia di dunia dan akhirat. Amin. Saya ingin "berceloteh" pada ruangan kali ini untuk kuasa sukses diri bahagian ke-2. Apakah anda sudah membaca "kisah" berunsur NLP pada bahagian pertama tempoh hari ? Apakah "pengajaran" yang dapat anda "kutip" dari "celoteh" saya ya ? Bagaimana pula dengan "perubahan mindset" ada ketika membaca "coretan" saya tempoh hari ? Bagus. Pastinya anda tertanya-tanya, apakah pula kisah pada hari ini kan ?

Saya teringat satu "cerita" sewaktu kecil dahulu. Ketika mana  saya mendengar seorang "motivator" bercerita berkaitan kisah seorang budak perempuan "menukar" kesedihan neneknya menjadi "kegembiraan". Satu pagi  yang indah di sebuah rumah di tepi pinggiran kota, seorang budak perempuan duduk di anjung rumahnya dan dia sedang memerhati neneknya yang kurang "sihat" duduk di kerusi "malas" berhampiran dengan tingkap hadapan rumahnya.
Dia memerhatikan sahaja "gelagat" neneknya yang sedang "bersin" dan nafas neneknya mula tercungap-cungap. Ketika dia sedang "khusyuk" melihat , mendengar dan rasai apa yang neneknya "rasai", tiba-tiba bahunya di tepuk oleh ibunya seraya berkata, "Nina, apa yang kamu tengok tu ya ?". Nina menjawap,"Oh..Nina sedang memerhatikan nenek di tepi tingkat tu. Dia "bersin" dan nafasnya "tercungap-cungap". Ibu, macamana Nina boleh bantu "hilangkan" bersin nenek ya ?", tanya Nina pada ibunya.

Ibunya hanya tersenyum lantas berkata, "Cuba kamu pergi "berborak-borak" dengan nenek kamu. Mungkin kamu akan dapat "jawapannya", kata ibunya.  Nina pun pergi "berlari-lari" menemui neneknya itu. Dia pun mula "berborak-borak" dan bertanya pada neneknya, "Nenek. Macamana malam tadi nenek boleh tidur ke?", tanya Nina pada neneknya. Neneknya lantas memandang cucu kesayangannya itu sambil berkata, "Cu...malam tadi nenek tak dapat tidur nyenyak. Malam tadi hujan lebat. Dan badan nenek terasa "sejuk" hingga pagi ni bersin dan nafas nenek tercungap-cungap . Lelah nenek datang lagi cu.", kata neneknya sambil mengesat "air hingus" yang keluar daripada hidungnya. Setelah sekian lama berborak dengan neneknya , Nina cepat-cepat dapatkan ibunya dan dia cakap pada ibunya, "Bu, macamanna Nina boleh bantu "hilangkan" bersin dan lelah nenek . Bila borak dengan nenek, kesihatannya makin teruk.", kata Nina seolah-olah "putus" asa. "Macam ni. Kali ini kamu pergi balik berjumpa dengan nenek kamu dan tanyakan satu soalan "Macamana nenek jaga saya waktu kecil ya ?. Kamu tanya soalan tu ya.", kata ibunya dengan lembut. 
Lantas, Nina pun pergi berjumpa kembali dengan neneknya dan tanyakan soalan, "Macamana nenek jaga saya waktu kecil ya ?". Nenek tua itu menjawab, " Cu. Waktu kamu kecil nenek yang jaga kamu. Nenek masih ingat lagi waktu nenek bawa kamu berjalan-jalan di satu taman yang indah. Waktu tu musim "dingin" dan kamu berjalan-jalan di taman tu sambil menyanyi "sekuat hati" hingga ada seorang "orang" tua yang dengar kamu punya "suara" dan minta nenek berhentikan "suara" kamu yang "kurang merdu" tu. Maka kamu jawab balik pada orang tua tu bahawa "dia" cemburukan suara kamu yang memenga "sesap" dan "lunak". Hingga orang tua itu terdiam. Lantas kamu pergi meninggalkan tempat itu dengan rasa gembira sambil ditanga kanan kamu memegang "sebatang" ais krim. Kamu berlari-lari riang dan nenek rasa gembira sangat dapat cucu yang cerdik macam kamu.", kata neneknya panjang lebar sambil "beriya-ria" menceritakan kisah silamnya itu. 

Selepas Nina mendengar cerita dari neneknya itu, lantas Nina berjumpa kembali dengan ibunya seraya berkata, " Bu. Saya tak dapat jawapan lagi. Macamana nak buat nenek hilang bersin dan lelahnya tu ?", kata Nina dengan sedikit rasa nak "marah".  Baiklah Nina, kamu baru sahaja"merawat: bersin dan lelah nenek kamu. Apa kamu lihat , dengar dan rasai bila dia cakap pasal masa silam ketika dia jaga kamu dulu. Apakah kamu perhatikan ketika dia cerita kisah lucu tu, tubuh badannya mula segar. Hidungnya yang bersin tu, mula sembuh dan sesak nafas yang dialami oleh nenek kamu beransur-ansur "hilang" kan ? Kamu sudah "ubah" sudut pandang nenek kamu dan akhirnya dia kembali sihat kan ?", kata ibunya dengan lembut dan mesra sambil memeluk tubuh Nina.
"Betul bu. Saya nampak PERUBAHANNYA bila saya mula menyoal berkaitan " kisah silam" yang lucu. Dia gembira. Selesa, rileks dan saya perhatikan bahawa mindanya fokus terhadap "cerita" saya sewaktu kecil dahulu. Rupanya hanya dengan saya mengajukan "SOALAN" yang tepat maka saya akan dapat "JAWAPANNYA" dengan tepat juga. Terima kasih ibu. Sekurang-kurangnya saya berjaya jadi "doktor" peribadi pada "mental" nenek saya.,"ujar Nina pada maknya.

So, para pembaca sekalian, teknik apa yang diguna pakai oleh Nina untuk "tukar" "sudut pandang" neneknya itu ? Jom bermain kuiz dengan saya. Jika anda boleh jawap, maknanya anda insan "POWER".
A) Meta Model ?
B) Re framing ?
C) Milton Model ?
Fikir-fikirkan & selamat beramal !

Thursday, August 9, 2012

KUASA SUKSES DIRI (Bahagian1)

"Perangai kau ni teringat Aki satu cerita.", kata Aki pada Sarah. "Cerita apa Aki. Cepatlah, Sarah nak dengar ni.", kata Sarah pada atuknya Aki. Pada zaman dahulu ada seorang "penebang pokok" yang hidupnya dalam keadaan sederhana. Dia menjalani hidupnya biasa-biasa sahaja. Setiap hari pada jam 07.00 pagi dia keluar dari rumahnya dan pergi ke hutan seberang kampung untuk menebang pokok. Kawasan sekitar hutan itu penuh dengan pokok-pokok yang mempunyai nilai yang tinggi bila dijual. Lantaran itulah, si penebang pokok tu beria-ia untuk "mengaut" keuntungan berganda bila dia dapat menebang pokok dengan banyak. 

Dengan keadaan dirinya yang serba sederhana dan dalam pemikirannya adalah "Cukuplah jika aku dapat tebang pokok sebanyak 5 batang pokok, sudah memadai untuk aku menyara keperluan hidupku. Cukup juga untuk aku menyara keluarga yang berada di rumah", kata si penebang pokok itu dalam nada yang "cukup" dan "sederhana". 
Pada suatu hari datang seorang penebang pokok yang "baru", gagah perkasa dan dia melakukan kerja-kerja "tebang" pokok dengan begitu "ghairah" sekali hingga dia dapat menebang pokok sebanyak 10 batang pokok. Hasilnya dia memperoleh pendapatan pada hari pertama itu sebanyak RM 2,000 . Wow ! Apa lagi terperanjatlah si penebang pokok yang "sederhana" tu hingga dia kata pada dirinya, "Aku yang tiap-tiap hari mengerjakan pekerjaan ini pun tak dapat sampai RM 2,000. Hanya peroleh pendapatan RM RM 1,000 sahaja sehari. Macamana dia boleh dapat sampai RM 2,000 sehari . Aku pula tak boleh ?", rungut si penebang pokok tu. 

Saat dia merungut-rungut berkaitan hasil pendapatannya itu, Sang Penebang pokok yang baru datang di situ terdengar apa yang "dikatakan" oleh penebang pokok (senior) itu , lalu dia berkata , "Tuan, tuan sudah lama menebang pokok disini. Saya dapat lihat , dengar dan rasai cara kerja tuan. Cara tuan berfikir. Cara tuan bercakap dan cara tuan bertindak. Saya amat kagum dengan diri tuan yang gigih setiap hari menebang pokok di hutan ini. Cumanya, saya hairan "Kenapa tuan hanya asyik menebang pokok di hutan ini dengan skala kecil iaitu 5 pokok sehari. Bukankah ianya merugikan lantas memenatkan tubuh badan tuan dan hasilnya seperti biasa sahaja. Jika tuan "gandakan" cara, strategi yang "berbeza" pasti tuan akan memperoleh pendapatan sama macam saya. Mahukah tuan "mengubahnya" ?", tanya beliau kepada penebang pokok senior itu. 
"Sudah pasti. Macamana saya nak buat ?", tanya penebang pokok kepada si "pakar" penebang pokok. Maka, "pakar" penebang pokok itu "mengodam" habis-habisan "cara fikir" penebang pokok (seniorlah katakan) dan akhirnya mindanya "terbuka". Dia terkesima bila mendengar kata-kata ,"UBAH CARA ANDA BERFIKIR. MAKA HIDUP ANDA AKAN TURUT BERUBAH. REZEKI ANDA AKAN DATANG SECARA BERLIPAT KALI GANDA. ANDA perlu BELAJAR dengan ORANG yang SUKSES dalam bidang anda. BARU anda BOLEH BERJAYA. Anda "perlu" gunakan seluruh DERIA ANDA untuk BERPRESTASI TINGGI dan hubungkannya melalui SEMUA SISTEM SARAF OTAK ANDA. Pastinya anda akan beroleh KEJAYAAN ! Inilah KEHEBATAN yang ALLAH berikan pada anda!
Dua minggu kemudian, sang penebang pokok senior itu melakukan lonjakkan "perubahan minda" dan "kelakuan"nya dengan mempelajari "strategi-strategi" untuk memperoleh pendapatan RM 2,000 sepertimana rakannya itu. Alhamdulillah, hidupnya terus berubah dan dia dapati ada semacam bentuk "motivasi" yang luar biasa "terlekat" dalam sanubarinya. DIA MAMPU MENJADIKAN DIRINYA YANG TERBAIK secara berulang kaki. Dia mampu fahami "BAGAIMANA DIA UBAH CARA BERFIKIR, PERASAAN dan PERILAKUnya" hingga jadi sukses. Dan NLP menunjukkan cara bagaimana dia menggunakan segala kekuatan derianya (VAKOG) dan kekuatan bahasa serta tindakan untuk capai "sukses".  Maka, apa yang anda dapat faham, dengar dan rasai dari cerita ini. Ya, pastinya anda dapat rasakan bahawa " NLP adalah satu prinsip ilmu pengetahuan berkaitan BAGAIMANA MEMODEL STRATEGI KEHEBATAN DIRI SESEORANG dan KITA BOLEH GUNAKANNYA SECARA POWERFUL untuk diri kita kan ?. Sudah pasti kerana NLP boleh dianggap sebagai : -

"Belajar tentang kehebatan manusia"
"Kemampuan untuk menjadi yang terbaik sekerap mungkin."
"Pendakatan yang praktikal da kuar untuk melakukan perubahan diri peribadi"
"Teknologi baru untuk pencapaian diri secara sistematik"

Neuro : Sistem saraf mencerap maklumat melalui pancaindera (Lihat, Dengar, Bau, Rasa , Hidu)
Linguistik : Kemampuan kita gunakan bahasa dan bagaimana kata-kata atau frasa spesifik mencerminkan apa yang ada dalam pemikiran kita.
Programming : Signal yang beri isyarat pada fikiran, perasaan dan tindakan kita secara sistematik dan dikeluarkan melalui "tingkahlaku". 

LAKUKAN PERUBAHAN DIRI SECARA BERGANDA ! SELAMAT BERAMAL !

Wednesday, August 8, 2012

SATE...BAKSO.....ENAK YA ?

video
Salam Ramadan 1433 H. Satu "perkara" yang amat menarik bila kita mengkaji berkaitan "kecemerlangan komunikasi" Presiden Barack Obama. Beliau menggunakan "BAHASA HIPNOTIK" yang dapat mempengaruhi "pemikiran & tindakan" pendengarnya. Bahasa Hipnotik yang dimaksudkan di dalam ilmu Sains Kecemerlangan Diri Manusia-Neuro Linguistic Programming (NLP) adalah "sekumpulan pola-pola bahasa yang amat memberi kesan keatas "minda" dan tingkah laku pendengar. Bahasa Hipnotik ini bersandarkan kepada Bapa Hipnoterapi Terkenal Dunia (Milton H.Erikson).

Kepakaran dan ketajaman Dr Erikson "menggunakan perkataan dan ayat-ayat hipnotik dalam amalan penyembuhan penyakit dan masalah yang dihadapi oleh kliennya dikatakan tiada tolok bandingnya dan menjadi satu lagenda". 

Bahasa Hipnotik merupakan " perkataan atau ayat-ayat yang tidak jelas maknanya. Ia mengandungi  unsur-unsur pengherotan, kekaburan dan kekeliruan yang disengajakan. Makna perkataan dan ayat diberikan sendiri oleh pendengarnya mengikut tafsiran masing-masing. Ia tidak SPESIFIK dan TIDAK PUNYAI KESERAGAMAN MAKSUD kepada setiap PENDENGAR."

Contoh : Saya katakan pada Ali dan Ahmad. "Apakah anda berdua SIHAT hari ini ?". Mereka mengatakan "Ya, saya sihat". Persoalannya , apakah "sihat" mereka sama maksudnya kepada mereka berdua. Sudah tentu berbeza kan ?  Jika kita lihat kembali "bahasa-bahasa Hipnotik" yang digunakan oleh Obama dalam video diatas amat mempengaruhi khalayak pendengar. Bila beliau katakan "INDONESIA BAGIAN DARI DIRI SAYA". Wow ! Bahasa yang digunakan sungguh mengujakan dan mempengaruhi khalayak pendengar.

Dibawah ini di "turun" kan CORAK-CORAK BAHASA HIPNOTIK yang boleh digunakan dalam komunikasi harian khususnya dalam ucapan mempengaruhi khalayak :-
1- Saya tertanya-tanya sekiranya.................
2-Mungkin anda boleh....................
3-Anda mungkin sudah tahu....................
4-Jangan.....terlalu cepat........
5- Bolehkah anda bayangkan........
6- Anda boleh....anda boleh bukan ?

Pastinya anda tertanya-tanya apakah kegunaan bahasa hipnotik ini kan ? Jika anda ingin mempelajarinya secara mendalam sememangnya anda boleh mula melakukannya melalui kelas-kelas pembelajaran NLP secara formal. Jika anda rasakan memasuki kelas-kelas NLP secara formal membantu anda agar boleh "melonjakkan" prestasi komunikasi anda secara BERLIPAT GANDA, ianya amat digalakkan. Satu PELABURAN jangka panjang buat diri anda. ANDA INGIN MENJADI "KOMUNIKATOR" hebat macam OBAMA atau seumpama dengannya ? Pastinya anda bertemu dengan "GURU" yang betul dan benar dalam membantu "mempertingkatkan" tahap KOMUNIKASI anda mulai sekarang !
Selamat Beramal ! 

Tuesday, July 17, 2012

Personal Coaching "NLP for SELF DEVELOPMENT" EDISI RAMADAN 1433 H ?

TARIKH PERSONEL COACHING : 4 - 5/ 08 / 2012 (SABTU-AHAD)= 2 HARI

Pastinya ANDA TERTANYA-TANYA, "Apakah FAEDAH yang SAYA PEROLEHI selepas PELAJARI  NLP ini KAN ?, ANDA temui JAWAPANNYA di sini ! KLIK, VIDEO ini :-

video
DAFTAR SEGERA ! TEMPAT TERHAD ! 
5 ORANG  yang DAFTAR AWAL akan MENIKMATI NILAI PEMBELAJARAN 
HANYA RM 399 ! 
(* PROMOSI RAMADAN SAHAJA !)

Monday, July 2, 2012

SEMINAR "SUPER TEACHER WITH NLP" 09/2012


* Tahukah anda 90% GURU yang MENGAJAR di SEKOLAH  akan "GAGAL" dalam SESI PENGAJARAN & PEMBELAJARANNYA ?* Tahukah anda bahawa SEBAHAGIAN BESAR PELAJAR anda sudah mula BOSAN dengan GAYA PENGAJARAN anda ketika dalam KELAS ?


* Mahukah ANDA teruskan "KEBOSANAN" ini hingga MERUDUMKAN PRESTASI P&P dan PENCAPAIAN SEKOLAH ANDA ?

BERTINDAK SEGERA UNTUK ANDA MEMPEROLEH 
" CERTIFIED NLP FOR TEACHER"
melalui 
SEMINAR 
"SUPER TEACHER WITH NLP"
pada
22-23/09/2012 
( Sabtu &Ahad)
Jam
09.00am-05.00pm
Tempat 
Pusat Latihan E-Class Training Center
No.20A, Jalan Seri Putra 1/2
Bandar Seri Putra
43000, Kajang, Selangor

ANTARA MANFAAT ANDA MEMPEROLEH CERTIFIED INI :

1-  Layak mendapat gelaran 
“Certified NLP For Teacher (ANLP-M’sia).

2- Gelaran diatas boleh digunapakai dalam resume, bisneskad, pembentangan kertas kerja dll.


3- Menjadi yang terawal memperolehi Certificate NLP Guru di Malaysia.

4-  Sijil NLP Untuk Guru dikeluarkan oleh Akademi NLP Malaysia.

5- Memudahkan penguasaan tentang NLP jika anda ingin melanjutkan pembelajaran ditahap Certified NLP Practitioner NFNLP-USA dan ISNS. 

JANGAN PERCAYA "KATA-KATA" MEREKA !

" Program NLP dapat memberikan saya kaedah alternatif untuk memberikan pengajaran dan pembelajaran yang terbaik untuk pelajar saya". 
( Jaharah bt Khalil)
Guru SMV Melaka Tengah (Buku NLP Untuk Guru)

" NLP begitu sinonim dengan GBK Negeri Sembilan kerana kaedah dan terapinya yang amat berkesan dalam mengubah minda. Pelajar begitu teruja dengan teknologi NLP. NLP menjadi mesin mengubah tingkahlaku , menyemarakkan semangat untuk terus mencapai kecemerlangan diri dan akademik".
( Mohd Mulub b. Mohd Yusof)
Ketua Unit Bahagian Pencegahan Dadah JPNS
(Buku NLP Untuk Guru)

JIKA ANDA PERCAYA, TAHNIAHKAN DIRI ANDA DAN 
LIHAT, DENGAR DAN RASAKAN NILAI PEMBELAJARAN INI  !

NILAI YURAN PEMBELAJARAN NORMAL !

RM 800 
( Kit latihan dari Akademi NLP Malaysia, Tenaga Pengajar, Buku NLP untuk guru, Sijil Penyertaan program , Sijil Certified NLP For Teacher & T-shirt eksklusif )
* Tidak termasuk makan, minum & penginapan 

ANDA INGIN NILAI YURAN PEMBELAJARAN BAGI SEMINAR INI RM 499? 

30 ORANG YANG MENDAFTAR & DAN MENEMPAH TEMPAT DENGAN DEPOSIT MINIMA RM 100 SEBELUM
01/09/2012 LAYAK MENDAPAT NILAI YURAN PEMBELAJARAN RM 499 INI !

ANDA BOLEH  BANK IN DEPOSIT
KE AKAUN CIMB SMART EXCEL CONSULTANT
( 12150000580104 )

LAKUKAN TINDAKAN SEGERA DEMI MENINGKATKAN
TAHAP KEUPAYAAN ANDA SEBAGAI GURU YANG
" SUPER & EXTRAORDINARY" DALAM P&P MULAI
SEKARANG !

DAFTAR SEGERA ! 
HUBUNGI : 019-2044036 (MR MUSTAQIIM)
FB : Mohd Mustaqiim nlp
Emel : kurtman20@yahoo.com 



Wednesday, May 23, 2012

WARGA MALAYSIA "HURU-HARA" JADI SUKSES BILA BELAJAR ILMU PSIKOLOGI NLP !

PROGRAM NLP MENJADIKAN DIRI INDIVIDU MALAYSIA "HURU-HARA" BAGI MENCAPAI
KESUKSESAN DALAM BIDANG YANG DI CEBURI.


KURSUS / BENGKEL / SEMINAR YANG DIKENDALIKAN OLEH MR MUSTAQIIM
DARI SMART EXCEL CONSULTANT BANYAK MENGGUNAKAN KAEDAH NLP.
PELATIHAN TERBESAR YANG PERNAH DIKENDALIKAN OLEH BELIAU 
MELIBATKAN 2,300 PELAJAR DI POLITEKNIK UNGKU OMAR 2011.

Sunday, May 13, 2012

PROGRAM PERSONAL COACHING KEMAHIRAN ASAS APLIKASI NLP JUN 2012

video
ANTARA SILIBUS PEMBELAJARAN :-
1- Strategi Komunikasi VAK & Bahasa Minda.
2- Terapi Bualatan Cemerlang Diri.
3- Hapus Halangan Diri Dengan Swish Pattern.
4- Strategi Menakluki Emosi Individu melalui RAPPORT & PERGERAKKAN MATA.
5-Arah BERFIKIR individu & bagaimana mereka buat keputusan terhadap sesuatu / pembelian
6- Personal Trance Word (PTW) dalam melakukan jualan, coaching mempengaruhi dll.

PROGRAM PERSONAL COACHING INI  DIBUKA SEKARANG ! DAFTAR SEGERA ! TEMPAT ADALAH TERHAD ! HUBUNGI HOTLINE 019-2044036. Salam sukses dari Pakar NLP anda. Yang benar, MOHD MUSTAQIIM B. ASMUJI (Certified NLP Master Practitioner NFNLP-USA) Fb : Mohd Mustaqiim Mohd Mustaqiim