Sunday, August 2, 2009

Kem Remaja SPIES Satukan Pelbagai Bangsa


Isnin,03/08/2009; " Belajar Sikit, Faham Banyak dan Terus Bertindak". Tagline inilah yang digunakan ketika memberikan taklimat ringkas berkaitan kem remaja SPIES. Kem remaja SPIES yang dikendalikan oleh Smart Excel Consultant dibawah teraju utama En Mohd Mustaqiim Asmuji telah dilaksanakan dengan jayanya pada 01 hingga 02/08/2009 bertempat di Kem Bina Semangat Yayasan Selangor, Kuala Kubu Baru.

Kem remaja SPIES tahap 1 ini telah menghimpun peserta remaja seramai 100 orang dari Dun Templer dan Dun Rawang. Ianya menyaksikan keterlibatan remaja pelbagai bangsa dan budaya. Kem remaja SPIES ini dilaksanakan selama 2 hari 1 malam secara bermodul dan keterlibatan secara aktif dari peserta amat menggalakkan. Isi kandungan kem remaja SPIES yang dikelolakan oleh pihak perunding meliputi modul kenali potensi dan bakat diri, strategi minda hebat dengan NLP, cemerlang bersama 5K, sesi terapi tahajud sebagai penyembuh penyakit, sesi etika dan moral serta silang budaya non-mislim,sesi terapi diri bersamamu tuhan, LDK Graf Kehidupanku dan pelbagai lagi aktiviti menarik telah dijalankan oleh pihak perunding.

Rata-rata peserta menyatakan bahawa kem remaja SPIES seperti ini perlu diteruskan dengan dilakukan penambahbaikan pada setiap sesi dengan aktiviti yang lebih x-trem. Biasalah budak-budak remaja, mahukan cabaran yang lebih x-trem..... Apa yang penting bagi remaja adalah HAPPY, ENJOY DAN DAPAT BELAJAR DENGAN LEBIH CEPAT MELALUI AKTIVITI MENDENGAR, MELIHAT & MELAKUKAN DENGAN PANTAS DAN BERKESAN.

Syabas dan tahniah diucapkan kepada Fahnan, N, Hafiz, Hamka, Iskandar, Asyaari, Bella, Harja dan kesemua warga kerja Smart X-Cell Consultant kerana memberikan kerjasama yang padu dalam menjayakan kem remaja SPIES kali ke-5 ini. I LOV EU ALL...SEE YOU AT THE TOP!!!
Terima kasih jua diucapkan kepada En. Anwar, En Basri dan En Ahmad selaku pemantau kem remaja SPIES bagi Smart X-Cel Consultant. Hadirnya kalian sebagai pemantau bagi program ini, dapat memberikan impak yang baik untuk pihak kami selaku perunding melakukan penambahbaikan setiap perjalanan program dan juga pengisian kepada peserta.

HADIRNYA SPIES DALAM KEHIDUPAN PERUNDING DAN PESERTA AKAN MEMBAHAGIAKAN MASYARAKAT NEGERI SELANGOR DAN SETERUSNYA MENGUKUHKAN LAGI PENGURUSAN DAN PENTADBIRAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR AMAN, SEJAHTERA & BERKEBAJIKAN.

Gambar-Gambar Sekitar Kem Remaja SPIES Kali Ke-5

Aktiviti Berelemen FIZIKAL

No comments:

Post a Comment