Monday, October 26, 2009

Program K-Ibad Mantop & Berkesan !


Isnin,26/10/2009: " Solat MANTOP , Hidup BERKAT" . slogan inilah yang menjadikan seseorang individu muslim itu meraih kebahagian di dunia mahupun diakhirat. Melalui solat, seorang muslim itu akan merasai ketenangan yang sejati dalam kehidupan harian mereka yang penuh dengan pancaroba. Melalui Akademi Zakat Selangor sdn Bhd (AZAS), program kesempurnaan ibadah (K-Ibad) telah dapat dilaksanakan pada 24 hingga 25/10/2009 di Impian Rimba Resort, Hulu Langat Selangor.
Program K-Ibad ini telah menghimpunkan sekitar 40 orang peserta tingkatan 4 sekitar Petaling Jaya dibawah bantuan zakat negeri selangor. Program K-Ibad ini dilaksanakan dengan kerjasama Smart Excel Consultant Sdn Bhd selama 2 hari 1 malam.
Peserta didedahkan dengan pelbagai aktiviti K-Ibad seperti :-
1-Solat dalam kehidupan.
2-Membongkar fakta sains saintifik di sebalik solat.
3- LDK Kesempurnaan taharah, bacaan wajib dalam solat.
4- Teori dan praktikal serta ujian PAFA.
6- Kaedah solat sempurna dan postur tubuh badan yang sempurna ketika melakukan solat dll.
Rata-rata peserta amat berpuashati dengan program K-Ibad yang dijalankan oleh Akademi Zakat Selangor Sdn Bhd. Di dalam kursusu ini, para peserta menunjukkan minat yang tinggi untuk mengetahui selok belok perihal taharah dan kaedah solat sempurna cara Nabi s.a.w. Justeru, pihak kami mengucapkan jutaan terima kasih yang tidak terhingga kepada AZAS diatas kerjasama yang diberikan dan kepada para peserta sekalian, sekiranya memerlukan bengkel dan bimbingan K-Ibad secara menyeluruh, sila hubungi pihak Smart excel Consultant atau berhubung terus dengan Akademi zakat Selangor bagi memudahkan urusan pengaturan bengkel selanjutnya.
SYABAS DAN TAHNIAH KEPADA PARA PESERTA K-IBAD. THANK U!!!


SLOT BERSAMA TRAINER "SOLAT DALAM KEHIDUPAN"

BAHAN-BAHAN PENGAJARAN KURSUS K-IBAD

DR FATIMAH ; VIDEO PENERANGAN KEBAIKAN SOLAT DARI PERSPEKTIF SAINS

BERSOLATLAH , STRESSMU AKAN HILANG !!!

No comments:

Post a Comment